Trzęsienie kierownicą przy lekkim hamowaniu - Pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adgl
    Classic
    • 2009
    • 1

    Trzęsienie kierownicą przy lekkim hamowaniu - Pomocy

    VAG(S) prawde Ci powie, a nie wrozbita na odleglosc. Jest masa rzeczy ktora mogla pasc.

    Trzeba wiedziec jaki to blad, a nie ze byl, ale nie wiem jaki
  • Karoln
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    Trzęsienie kierownicą przy lekkim hamowaniu - Pomocy

    Witam,

    Mam Skode Octavie 1.9 TDI 90KM z 2004 roku.
    Mam następujący problem gdy jadę z prędkością ok. 80-100km/h i nacisnę lekko pedał hamulca zaczyna trząść kierownicą, a gdy wcisne bardziej to przestaje. Początkowo myślałem, że może to być wina tarczy hamulcowych ale okazało sie, że nie wymieniałem je juz 3 razy i niezależnie czy są ciepłe czy zimne.

    Walczę z tym juz około pół roku i nigdzie nie mogę znaleść pomocy.

    Jeśli ktoś miał taki problem proszę napisać na forum albo na mój e-mail: [glow=blue:c8e7687c8e][email protected][/glow:c8e7687c8e] bądź [glow=blue:c8e7687c8e][email protected][/glow:c8e7687c8e]

    Proszę o szybką odpowiedź!!

    Z góry i z dołu dziekuje

    Komentarz

    • esjot
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2005
      • 152

      #3
      Zamieszczone przez Karoln
      wymieniałem je juz 3 razy i niezależnie czy są ciepłe czy zimne.
      A wymieniasz na nowe czy używane??

      Bo ja miałem ten objaw i były tarcze.
      Druga mozliwość to łożyska kół przednich

      PZDR
      Superb - 2 Kombi

      Komentarz

      • hubert78
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1576

        #4
        Karoln, Sprawdź dokladnie zawieszenie i zbieżność

        Komentarz

        • damcyk
          Drive
          • 2007
          • 59

          #5
          heh jest to kolego wyjechane zawieszenie masz tak ze jak lekko "posmarujesz " na hamulec przy predkosci 80 90 km na godzine to cala kierownica zaczyna ci drgac ? Miałem to samo zrobiłem całe zawieszenie z przodu (koszt okolo 500 pln wraz z robocizna ) ustawiłem zbierznosc i usterka zniknęła
          Skoda Octavia I 2001 1.9 TDI Laurin&Klement(SOLD)
          Skoda Octavia II 2007 2.0 TDI 140 KM Elegance

          Komentarz

          • hubert78
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1576

            #6
            Karoln, Nie mogłem wcześniej napisać więcej bo na piłkę jechałem
            A więc tak skocz gdzieś na "trzęsawki" (najlepiej do okręgowej stacji kontroli pojazdów- koszt niewielki bo około 20-30 zł ) i wejdź z kierownikiem do kanału i zobaczysz gdzie masz luzy. Ja stawiam na wywalone tuleje gumowometalową wachacza te z tyłu


            Mogą też być końcówki drążka ale w tym przypadku utratę zbierzności wyczuł byś bo by cię po drodzę majtało

            [ Dodano: Wto 26 Lut, 08 21:44 ]
            Zamieszczone przez Karoln
            ale okazało sie, że nie wymieniałem je juz 3 razy i niezależnie czy są ciepłe czy zimne
            Jeszcze jedno
            Czy po wymianie dohamowałeś nowe tarcze ????
            Czy dawałeś od razu ostro w hebel ???

            Komentarz

            • Karoln
              Classic
              • 2008
              • 5

              #7
              Tarcze i klocki wymienione na nowe. Z pomiarów na stacji diagnostycznej wynika, iż zbieżność jest dobra. Zawieszenie też nie ma żadnych luzów, wszystko jest dobrze. Łożyska na przodzie były już wymienione (na oryginalne FAG-oskie), obecnie winno być z nimi ok. Chociaż rzeczywiście jak sięgam pamięcią, a moż e to zbieg okoliczności, problem ten rozpoczął się niedługo po ich wymianie. Pozdro

              Komentarz

              • hubert78
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1576

                #8
                Zamieszczone przez Karoln
                Chociaż rzeczywiście jak sięgam pamięcią, a moż e to zbieg okoliczności, problem ten rozpoczął się niedługo po ich wymianie. Pozdro
                Z tąd moje wcześniejsze pytanie czy dohamowałeś (fahowa nazwa ułożyłeś tarcze)

                tutaj masz temat z naszego forum


                A tu z tego tematu wyciągnięte jak układać tarcze



                Zrobiłeś tak po wymianie tarcz ????

                Komentarz

                • adamscool
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 206

                  #9
                  Witam, ja miałem w moim aucie przejechane na oryginałach ok 174 tys, przynajmniej ja zmieniałem tarcze przy tej odległości, miałem ATE, i postanowiłem kupić zestaw ATE tarcze klocki, miało być cudownie.
                  Po około 5 tys zauważyłem lekkie bicie przy hamowaniu po 8 tys juz ze 130 nie szło wyhamować tak trzęsło kierownicą.
                  Ψ Pojechałem do gości gdzie kupiłem i powiedział, że to nie jego wina no to dałem tarcze do przetoczenia i po założeniu było ok aż do czasy i znowu to samo 3 razy tak robiłem i kupiłem nowe tarcze Brembo + klocki Ferodo bo na tych ATE nie dało się już jeździć, Brembo skrzywiły się jeszcze szybciej niż tamte i już nie wiem co mam zrobić, aktualnie Brembo poszły na reklamacje a ja po przetoczeniu założyłem znowu poczciwe krzywiące się ATE i czekam aż znowu je zwichruje. Staram się już jeżdzić jak najbardziej bez jakich kolwiek obciążeń tych tarcz, lekkie hamowania i tak dalej. Widze ze więcej osób ma podobne problemy. Pozdrawiam Adamscool
                  Ta Skodzinka twarda była!!!

                  1,9 TDI 136 z ECUSOFTa

                  Komentarz

                  • tomil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1179

                    #10
                    Wina może leżeć także po stronie klocków hamulcowych, jeśli nienajlepiej dobrana para klocki/tarcza tym większa szansa powyginania tarcz.
                    It doesn't matter what we're losing
                    It only matters what we're going to find!

                    Komentarz

                    • Arti23
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 892
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      sorki że odgrzewam kotleta.

                      miałem ten sam problem co Karoln,i poradzono mi abym wymienił tylne tuleje przedniego wahacza ale na takie od Audi S3 bo one sa pełne i powiem ze problem jakby trochę mniej dokuczliwy, muszę jednak wymienić tarcze i klocki na nowe choć te maja miesiąc (brembo + TRW). po wymianie zobaczymy
                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                      Komentarz

                      • wkowal10
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 237

                        #12
                        Wszyscy mówią o przodzie , a zapominają o tyle. Mój kolega miał takie coś w Oplu Astrze .
                        Wymień bądź przeszlifuj bębny tylne i zmień okładziny . kolega walczył z tym rok. Wymienił zawieszemnie i nic . Wszyscy zwracali uwagę na przód a jeden pan inż. od razu wiedział co jest grane .

                        Komentarz

                        • Paweł T
                          Elegance
                          • 2006
                          • 784

                          #13
                          arti, gdzie Ci się przebieg schował?
                          TDI ASV 140KM 300Nm

                          Komentarz

                          • Arti23
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 892
                            • Superb II combi (3T5)
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            wkowal10, tył miałem caly robiony. bębny, szczęki cylinderki i nic to nie dalo

                            Paweł T, proszę
                            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                            Komentarz

                            • Karoln
                              Classic
                              • 2008
                              • 5

                              #15
                              Witam wszystkich po dlugich próbach znalezienia przyczyny trzęsienia kierownicy znalazłem powód a były nim ZWROTNICE. zostały one wymienione na nowe i problem jak ręką odiął.

                              Arti23 spróbój wymienic zwrotnice bo wymiana tarcz i klosków nic nie dala w moim przypadku.

                              Życzę powodzenia i dziekuje za wszystkie porady.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                No to nie trzeba zmieniac zwrotnice, a zmienic lozyska z piastami Zakladam, ze stare zwrotnice nie sa pogiete od jezdzenia po kraweznikach jak sluzbowka.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • hsurim
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 788
                                  • Kia
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Karoln
                                  (...) przyczyny trzęsienia kierownicy znalazłem powód a były nim ZWROTNICE. (...)
                                  Zapytam z ciekawości:
                                  - czy były wyczuwalne - po podniesieniu przodu - luzy w zawieszeniu ?
                                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                  Komentarz

                                  • Karoln
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 5

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    No to nie trzeba zmieniac zwrotnice, a zmienic lozyska z piastami
                                    jak pisałem wcześniej łożyska byly wymieniane w serwisie, gdzie panowie WBIJALI!!! młotkiem łożyska i wtedy pokrzywili zwrotnice.

                                    P.S. nie jezdże jak służbówką

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Lozysko da sie wbic mlotkiem, jak to mowia dla chcacego nic trudnego i zwrotnica jak byla zdjeta to nic jej nie powinno sie stac. Tak sobie mysle, ze jednak od tego wbijania krzywo wsadzili piasty a wymieniajac komplet rozwiazales problem
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • hsurim
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 788
                                        • Kia
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        #20
                                        Miałem również objawy telepania kierownicą i chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami
                                        W pierwszej kolejności luknąłem - wg licznych sugestii - na swoje tarcze przednie.
                                        Na oko - ani podczas kręcenia nimi - nie widać oznak zwichrowania. Nic nie ocierało "cyklicznie" - jedynie delikatniutko.
                                        Miałem natomiast - od (chyba) momentu pojawienia się telepania kierownicą - dosyć częste (ale nie zawsze) objawy, że podczas hamowania, zawieszeni przednie uginało się prawą stroną nieco mocniej.
                                        W tydzień po wymianie płynu hamulcowego postanowiłem sprawdzić, czy działa mi płynnie lewy zacisk.
                                        Kiedy go próbowałem wcisnąć, wyczuwałem twardy opór.
                                        Jednak po kolejnej próbie, coś pyknęło (jakby odbijająca "sprężynka") i zacisk od tego momenty zaczął lekko i płynnie się poruszać.
                                        Założyłem koło i - po tym "zabiegu - od tygodnia nie wyczuwam bicia w kierownicy ani objawów nierównomiernej siły hamowania.
                                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...